Nehéz egy művésznek kitűnnie a tömegből, Jean-Pierre Weillnek azonban mégiscsak sikerült: a francia alkotó aprólékos gonddal előállított festményei már messziről felismerhetők. Nemcsak az egyedi stílusjegyek és a finom ecsetvonások miatt sejthető szinte azonnal, hogy ki volt a készítő, e ragyogó üvegfestményeknek az igazi különlegességét a térhatásuk adja, ami mára Weill védjegyévé vált. Pedig az egész technika valójában egy pofonegyszerű ötleten alapul…
A kulcsszó a rétegezés, a francia művész ugyanis több réteg üvegre festi különleges, lányregénybe illő tematikájú, áttetsző alkotásait, melyek 3D-hatása élőben szemlélve jön ki igazán – de talán a lenti két gif is érzékelteti valamelyest, hogy miről is van szó. Az elsőre akvarellnek látszó munkákról azért hamar szembeötlik valódi mivoltuk, hogy különbek egy színesre festett középkori rózsaablaknál. A vitrográfia eme fajtájának lényege, hogy több üveglapot helyez egymásra a festő belső keretekkel elválasztva, így képes a perspektívával játszani, felidézve a hajtogatós papírképek nyújtotta térhatást. A különböző szögekből nézett képeken a fény és árnyék váltakozásai a mélység, ezáltal a tér, illetve a mozgás illúzióját is keltik, amire Weill a témaválasztásával, a városi jelenetekkel és a könnyed, csupán néhány vonással ábrázolt, mindennapjaikat élő figurákkal tudatosan is ráerősít. Így születnek ezek a lenyűgöző 3D-s hatású képek, melyek a művész honlapján meg is vásárolhatók.
Forrás: innen