Párizs a fények városa a szó szoros és átvitt értelmében is. A város ugyanis nemcsak romantikus Szajna-parti sétáiról és gyönyörű díszkivilágításáról híres, melynek legnagyobb ékessége az ékszerként tündöklő Eiffel-torony, de ragyogó elmék gyűjtőhelye is, hírnevét legalább annyira meghatározzák az egykor és jelenleg itt élt és tevékenykedő művészek és tudósok, mint a nevezetes látnivalók.
A francia főváros mind a mai napig vonzza az alkotó szellemeket, akik jártukban-keltükben sokszor otthagyják kézjegyüket a falakon, további látványosságokat hozva létre ezzel. Ahogy tette ezt a beszédes nevű argentin Felipe Pantone is, aki Párizs egyik külkerületében festett ki egy alagutat, az A86 Duplexet a városszépítő Lasco Project keretében, saját jellegzetes, op-artból táplálkozó stílusában, élénk színekkel, geometriai formákkal és optikai illúziókkal operálva, amolyan 21. századi Vasarelyként. Pantone a festéssel egy 4000 négyzetméteres látványos betonkatedrálist varázsolt az alapesetben a nagyközönség elől elzárt sötét átjáróból, melyet most ideiglenesen megnyitották a látogatók előtt is, hogy különböző fényjátékokkal megspékelve csodálhassák meg az alkotást, és néhány perc erejéig átkerülhessenek egy a hetvenes-nyolcvanas éveket idéző, neon négyzethálókból építkező indusztriális cybertérszerűségbe, ahonnan már csak a Kraftwerk-zene hiányzik a tökéletes technohangulathoz. De alant most azt is megkapjátok! Hú, mekkora zúzást lehetne itt egyébként rendezni...
Forrás: innen