A ronda, barna ragasztószalagok (vagy csomagolószalagok, ki hogy hívja) ideálisak dobozok és csomagok rögzítéséhez, de ki hitte volna, hogy valami szépet is lehet belőlük alkotni! Márpedig Mark Khaisman ennek az egyszerű anyagnak a segítségével „festi" meg képeit, amik mind témájukban, mind stílusukban a klasszikus holywoodi ún. film noir filmeket idézik. A varázslathoz fény is szükségeltetik, a szalagokat ugyanis egy üveglapra ragasztja fel a művész, amit aztán átvilágít - ahová több réteg szalagot ragasztott, sötétebb felületként jelenik meg a képen, a világos részekhez kevesebb ragasztó is elég.
Khaisman tehát a fény segítéségével hívja elő alkotásai végleges formáját, úgyhogy nem véletlenül nevezi magát a Fény festőjének, bár ezzel a névvel azért nem alkotott túl eredetit, hisz jó pár régebbi és kortárs művészt is e jelzővel illetünk az impresszionistáktól kezdve a mai, az épületeket vetítőikkel dekoratívan megvilágító fényfestőkig. Khaisman ragasztós technikája sem saját találmány, az amsterdami street art művész, Max Zorn is csinált már ilyet, igaz, ő kidolgozottabb képeket készített, amelyekből szintén láthattok itt néhányat, Khaisman munkái után. A stílus viszont Zornnál is ugyanaz, tehát film noir, a ragasztószalagok és a fény eme különös, sárgásbarnás színvilágú összjátéka ugyanis ehhez a műfajhoz illik igazán.
Ezek pedig Max Zorn munkái:
Forrás: innen