Elől tehát a kép tárgya, egy-egy szépséges fa látható, a háttérben pedig egy négyzet alakú fehér vászon takarja ki a táj egy részét. Myoung Ho Lee fákról készített sorozata ezzel az egyszerű, a fotózást a festővászonnal ötvöző módszerrel emeli ki a fényképek központi elemét, melyek így elkülönülnek a környezetüktől és uralják a kompozíciót. A kép a képben hatás mellett e technika másik nagy előnye, hogy a fehér háttér előtt a fa teljes valójában, a legapróbb részletekig megmutatkozik.
Talán furcsán hangzik, de a vászon nem Photoshop segítségével került a különböző év- és napszakokban megörökített fák mögé, Myoung Ho Lee tényleg magával hurcolt egy óriási fehér lepedőt, és stábja segítségével kifeszítette a megfelelő helyszíneken. A digitális technika aztán abban volt a segítségére, hogy a tartórudakat és köteleket eltüntesse a képről. És hogy miért pont a fákat választotta a dél-koreai fotós? Hát, hogy felhívja a figyelmünket egy olyan hétköznapi, mégis egyedi és gyönyörű dologra magunk körül, amit már sokszor hajlamosak vagyunk észre sem venni.
Forrás: innen