A török Garip Ay egy hihetetlenül látványos tradicionális festési technika, az ebru nagymestere, amit magyarul talán a márványozás szóval fejezhetünk ki a legjobban, és nem mellesleg a fazekasok (sőt, a cukrászok) számára sem ismeretlen fogalom, az eljárás lényege ugyanis, hogy szétfolyatják a festéket, és abból ecsettel kihúzva alakítják ki a mintát.
A festék szétfolyását természetesen még jobban segíti, ha nem szilárd felületen próbálkozunk, ahogy teszi azt Garip Ay is, aki a vízre festi rá elképesztő kézügyességgel főként hagyományos török mintákból építkező képeit, majd egy papírlapot húz végig a víztükrön, így „nyomtatja ki" az elkészült műveket. Az ebru jelentése egyébként felhő, mert a szétfolyó foltok leginkább erre emlékeztetnek, és gyakran használt technika volt anno a törököknél, akik általában könyvborítókat díszítettek így. Garip Ay nagymestere ennek a festési módszernek, ami nemcsak a törököknél, de még keletebbre, például Japánban is ismert. Most két kép elkészítését is megnézhetitek videón a hajtás után, az egyik egy hagyományos török minta, a másik pedig Van Gogh Csillagos éj című festményének vízi reprodukciója, illetve a videók előtt láthattok még egy kisebb válogatást a művész munkáiból.