Sanghaj folyóján úszik az a jellegzetes kínai halászhajó, amely 99 életnagyságú, igencsak rossz bőrben lévő vadállat szobrával halad végső célja felé. A kilencedik hullám elnevezésű installáció egy sanghaji kiállításra tart, készítője pedig az ismert kínai művész, Cai Guo-Qiang, aki alkotásával a világméretű környezeti válságra szeretné felhívni a figyelmet.
Cai Guo-Qiang művét egy örmény festő, Iván Ajvázovszkij 1850-ben készült, A kilencedik hullám című festménye inspirálta, sőt az alkotás nevét is innen kölcsönözte a kínai művész, aki nem először foglalkozik ezzel a témával: korábban több drámai hatású állatos installációt is készített, például nyilakkal telelőtt tigriseket, vagy egy itatónál gyülekező, egymás mellett békésen megférő állatseregletet, ugyancsak azzal a céllal, hogy az emberek és a természet közti, egyre nagyobb mértékben növekvő távolságra irányítsa a figyelmet. Kérdéses azonban, hogy ez sikerülhet-e neki, mert bár valóban szívszorító látvány a szenvedő állatokkal telezsúfolt, modern kori Noé bárkája a Huangpu-folyón, kiváltképp az égbe nyúló felhőkarcolókkal és a természettől sok vadon élő állat élőhelyét elrabló nagyvárossal a háttérben, az alkotás hatása - annak ellenére, hogy az installációról készített fotók körbejárták a netet - valószínűleg elenyésző. És ez az egész így még szomorúbb.
fotók: innen, szöveg: Succubus